Znalezienie nowych pomysłów i strategii marketingowych dla salonów fryzjerskich nie jest łatwym zadaniem. W niniejszym artykule przedstawiamy garść pomysłów na to jakie działania można wykonać, żeby nieco usprawnić marketing.

Zaistniej w Internecie

Umieszczenie firmy w mapach Google nie jest nowym oraz innowacyjnym pomysłem marketingowym dla salonów fryzjerskich. Mimo że to bardzo skuteczny sposób na pozyskanie klientów to wciąż wiele salonów z tego nie korzysta. Naszym zdaniem jest to konieczność. Tym bardziej że wykonanie wizytówki Google jest znacznie prostsze niż wykonanie strony internetowej. Mało tego, wizytówki od razu wyświetlają się na górze wyników wyszukiwania a w przypadku stron internetowych nie zawsze jest to takie proste.

Poza wizytówką Google naszym zdaniem warto także pomyśleć o kontach na profilach społecznościowych np. na Facebooku lub Instagramie. W ten sposób nawet jeśli nie pozyska się zbyt wielu klientów to zostanie zdecydowanie polepszony wizerunek salonu co w długoterminowej perspektywie powinno pomóc w budowaniu przewagi konkurencyjnej na lokalnym rynku.

Powiadomienia SMS o wizytach

Salony fryzjerskie budują swój biznes na długoterminowych relacjach z klientami. Żeby nieco zatroszczyć się o budowanie relacji godnym rozważenia pomysłem jest wysyłanie powiadomień o najbliższej wizycie za pomocą SMS’ów. Wysyłanie tego typu powiadomień ręcznie byłoby bardzo czasochłonne. Dlatego warto odnotować, że do tego celi można wykorzystać darmowy program do gabinetu kosmetycznego.

Oferuj wygodny sposób rezerwacji wizyty

Ciekawym usprawnieniem, które o dziwo nie jest jeszcze wykorzystywane przez wiele salonów fryzjerskich jest możliwość dokonania rezerwacji online. Salony, które korzystają z takiego rozwiązania są postrzegane jako bardziej nowoczesne. Poza tym, jest to sposób na dotarcie do młodszej klienteli, która lubi korzystać z nowinek technicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here