Strona głównaBiznesPoznaj 3 zalety Internetu Rzeczy

Poznaj 3 zalety Internetu Rzeczy

Korzyści płynących z implementacji rozwiązań opartych o technologię Internetu Rzeczy jest niezwykle wiele. Mogą się mnożyć ze względu na to, że poza obiektywnymi wartościami, które można potraktować jako uniwersalne, są też te zupełnie subiektywne, które każde przedsiębiorstwo dostrzega przez pryzmat własnych potrzeb.

Poniżej opisujemy 3 zalety IoT (en. Internet of Things), które są uniwersalne z punktu widzenia każdego przedsiębiorcy, niezależnie od branży.

Monitoring w czasie rzeczywistym

Wśród narzędzi analitycznych, zbierających dane historyczne i umożliwiających ich raportowanie, wybór mamy bardzo szeroki. Jednak systemy analityczne oparte o Internet Rzeczy wyróżniają się zwracaniem informacji o zachowaniach użytkowników czy procesach, w czasie rzeczywistym.

Choć korzyści płynące z tej możliwości rozumiane są same przez się, to warto podkreślić, że jest to przede wszystkim wartość dodana dla działów marketingu i sprzedaży. Dzięki dostępowi do analityki w czasie rzeczywistym możliwe jest bowiem wdrażanie i prowadzenie zwinnego marketingu.

Big Data i optymalizacja kosztów

Big Data nie jest nowością dla nikogo, kto choćby w niewielkim stopniu interesuje się postępem nowych technologii usługami czy produktami oferowanymi przez firmy programistyczne. Przechowywanie danych w przestrzeni wirtualnej jest fundamentem większości dzisiejszych systemów o różnym stopniu zaawansowania. Połączenie Big Data i IoT oznacza wielokrotne przyspieszenie i całkowita automatyzację procesów w firmie, co w sposób wymierny przekłada się na efektywność kosztową przedsiębiorstwa.

Bardziej trafne decyzje

Jak już wyżej napisaliśmy, IoT daje możliwość sprawnego i szybkiego reagowania na zachowania konsumentów czy użytkowników oraz w czasie niemal rzeczywistym modyfikować procesy sprzedażowe i komunikację marketingową. Dzięki powyższemu, IoT to też możliwość podejmowania precyzyjnych decyzji, które będą zgodne z aktualnymi i bieżącymi potrzebami oraz oczekiwaniami naszych klientów. Przygotowując strategię nie musimy opierać się na estymacjach, ale na realnych zagadnieniach, które docierają do nas „tu i teraz”.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Więcej artykułów

Popularne