Wystartowaliśmy z własnym biznesem i oferujemy solidnej jakości produkty czy usługi – pora zatem na reklamę. Przystępujemy zatem do projektowania własnych ulotek reklamowych… ale zaraz, zaraz! Jest XXI wiek – ludzie przestali już zwracać uwagę na tę formę promocji. Musimy iść krok dalej, zainwestować w coś, co nie zostanie wyrzucone po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach (w zależności od odległości miejsca, w którym ulotka jest rozdawana do najbliższego kosza). Pora postawić na gadżety reklamowe. Kubki, długopisy, parasole, lampki, ozdoby – jest tego tyle, że tak właściwie nie wiadomo, na co się zdecydować. W tym artykule postaramy się nieco to wyjaśnić.
Pierwszy krok w dobraniu gadżetu
Podstawową sprawą w doborze gadżetu jest określenie dwóch aspektów: budżetu reklamowego, jakim dysponujemy oraz targetu, w jaki celujemy. Pierwszej rzeczy nie trzeba za bardzo rozwijać – jeżeli mamy mało pieniędzy, celujemy w tańsze rzeczy. Posiadając spory budżet możemy sobie pozwolić na więcej. Target zadecyduje z kolei o rodzaju gadżetu – ma być praktycznie, pomysłowo i nietypowo. Gadżet ma potem pracować sam na siebie!
Co dla młodych?
Jeżeli naszym celem są młodzi, prześledźmy to, co obecnie jest na topie i odpowiednio to wykorzystajmy. Weźmy pod lupę obecną popularność worków – niegdyś na obuwie, teraz praktycznie na wszystko. Cóż to za problem wyprodukować takie z naszym sloganem czy logo? Długopisy sprawdzą się, jeżeli będą wręczane uczniom i studentom (nie tylko, ale tu uzyskamy najlepszy efekt), a innowacyjne czy zabawne breloki szybko mogą znaleźć miejsce przy kluczach czy suwaku plecaka.
Co dla nieco starszych?
Inaczej sprawa się ma jeżeli chodzi o nieco starszą klientelę. Ta zazwyczaj jest już ustatkowana, a większość czasu spędza w zaciszu domowym bądź też w pracy o charakterze siedzącym. Tutaj możemy postawić na pomysłowe kubki – ciekawym dodatkiem do nich jest reagowanie na ciepło. Kubki powinny być estetyczne, by obdarowany nie wstydził się z nich korzystać lub postawić w domu. Najlepiej w widocznym miejscu!
Praktyczne mogą okazać się również parasole reklamowe – któż bowiem nie wychodzi na zewnątrz po bułki czy pieczywo?