Jakie gadżety reklamowe najczęściej wybierają polskie firmy? Co sprawdza się najlepiej podczas imprez i targów? Jakie materiały reklamowe najskuteczniej przyciągną nowych klientów? A jakie pomogą w budowaniu trwałej relacji z obecnymi klientami?
Przygotowaliśmy krótki przewodnik po najbardziej popularnych gadżetach reklamowych na rynku.
Masowe gadżety reklamowe
Są to najbardziej popularne gadżety na rynku. Ze względu na masowy charakter i niskie koszty przygotowania są bardzo często wykorzystywane podczas targów i konferencji. Sprawdzają się zarówno jako prezenty dla potencjalnych jak i
Jakie gadżety masowe są najpopularniejsze? W tej grupie pierwsze miejsce należy do długopisów z nadrukami, na kolejnych miejscach znajdują się smycze i breloczki. Coraz większą popularnością cieszą się słodycze w opakowaniach z logotypami firm.
W tym miejscu warto wspomnieć o kalendarzach. Jest to szczególna grupa gadżetów masowych. Wręczane są na koniec roku, często jako dodatek do prezentów świątecznych. Jest to gadżet niezwykle przydatny i na pewno często używany. W związku z tym zdecydowanie pomaga w budowaniu świadomości marki i oferty.
Jeszcze innym typem gadżetu reklamowego są baloniki, które są niedrogie i doskonale sprawdzają się podczas festynów, eventów rodzinnych lub imprez dla dzieci. Jest to typ materiału reklamowego, który wprawdzie nie ma długiego terminu trwałości, ale sprawia odbiorcom wiele radości co na pewno przełoży się na zadowolenie ich opiekunów.
Technologiczne gadżety reklamowe
Technologiczne gadżety reklamowe należą grupy gadżetów o wyższej wartości i w związku z tym nie są stosowanie podczas imprez masowych. Znajdują zastosowanie najczęściej podczas kameralnych imprez branżowych lub jako prezenty dla stałych klientów.
Najpopularniejszym gadżetem technologicznym jest pamięć typu flash. Jego największą zaletą jest niska cena. Ale popularność ma też swoje wadę, która jest niska używalność. Nikt przecież nie potrzebuje kilku lub kilkunastu przenośnych pamięci.
Gadżety reklamowe dla określonych grup zawodowych
To chyba najbardziej niedoceniana grupa gadżetów reklamowych. Tymczasem gadżety reklamowe dedykowane określonym grupom zawodowym to doskonały sposób na promocję firmy i jej oferty. Dobrze dobrane gadżety są bowiem bardzo często używane, a używalność to jedna z najważniejszych zalet prezentów promocyjnych.
O czym należy pamiętać przygotowując gadżety tego typu? Na pewno o zbadaniu potrzeb określonej grupy zawodowej i przygotowaniu sprzętu – narzędzi lub drobnej elektroniki – który na pewno przyda się przyszłym klientom w pracy. Muszą to być gadżety bardzo trwałe, bo w przeciwnym razie stanowić będą antyreklamę.
Niestety gadżety tego typu mają jedną poważną wadę. Są drogie i przez to niezbyt lubiane przez osoby odpowiadające za wysokość budżetu promocyjnego.