Według ustawy z 15 kwietnia 2011 roku każdy o działalności leczniczej, każdy podmiot medyczny ma możliwość przekazywania ogólnych informacji na temat zakresy udzielanych przez siebie świadczeń. Natomiast dokument zabrania lekarzom oraz pracownikom placówek medycznych wykorzystywania technik reklamowych, co oznacza, że informacje o usługach lekarskich nie mogą mieć charakteru promocyjnego. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji, medycy powinni skorzystać z profesjonalnych usług marketingu medycznego.

Odpowiednie zarządzanie marką medyczną

  1. Strona internetowa

Według badań Google z 2013 roku około 90% internautów korzysta z przeglądarki internetowej w celu wyszukania i skorzystania z odpowiednich usług medycznych. Zatem na stronie internetowej niezmiernie ważna jest responsywność, estetyka oraz treść. Zarządzanie marką zaczyna się od przejrzystej i prostej w obsłudze strony. Dodatkowo teksty napisane w systemie SEO zwiększą skuteczność pozycjonowania strony, a także ułatwią pacjentowi zapoznanie się z usługami.

  1. Odpowiednia reklama

Internet sprawił, że pacjenci mogą bez problemu za pomocą kilku kliknięć sprawdzić ofertę gabinetów medycznych w obrębie określonej specjalizacji lub w danej okolicy. Dodatkowo mogą oni porównać ceny oraz zakres usług. Pacjenci zwracają zatem uwagę na odpowiednią reklamę usług medycznych. Zaplanowane zarządzanie marką pozwala na kontrolę oraz możliwość podnoszenia wyników dobrego marketingu.

  1. Reklama bez reklamowania

Sprytnie opakowana oraz prosta informacja, niełamiąca zakazu reklamy usług medycznych, może przyczynić się do znacznego wzrostu liczby pacjentów. Usługi marketingu medycznego pozwalają na wdrożenie odpowiedniego planu tego typu działania, by zareklamować placówkę medyczną na tyle dobrze, aby odbiorca nie wiedział, że ma do czynienia z reklamą.

  1. Newsletter placówki medycznej

Newsletter to również sposób na świadome zarządzanie marką. Wysyłany w regularnych odstępach czasu, odpowiednio przemyślany nie pozwoli zapomnieć o dobrym wrażeniu, które sprawiasz na swoich pacjentach. Newsletter tego typu powinien mieć formę porad zdrowotnych oraz medycznych, dzięki czemu zachowasz swój profesjonalizm w oczach pacjentów.

  1. Social media

Odpowiednie zarządzanie marką w social mediach to gwarantowany sposób na sukces. Pacjenci bowiem spędzają na portalach najwięcej czasu, przyswajając różnego rodzaju informacje. Dlaczego zatem nie skorzystać z tego i podać im reklamy w formie informacji.

Usługi marketingu medycznego to usługi o szczególnym znaczeniu, które pozwolą na zbudowanie zaufania pacjentów oraz nieskazitelnej opinii o gabinecie czy klinice.