Biznes, jest twardy w dzisiejszym świecie. Większość małych firm zbankrutuje lub nagle zostaje zamknięta w ciągu pierwszych pięciu lat. W ciągu następnych pięciu lat wiele z reszty również „pakuje się” i sklep zamyka drzwi. Dlaczego tak wiele firm zawodzi?

Przyczyny leżą w trzech głównych sferach. Te sfery wpływów można nazwać osobistymi, klientami i operacjami.

W osobistej sferze radzi sobie z motywacją właściciela do założenia firmy. Na przykład, jeśli właściciel chce rozpocząć własną działalność gospodarczą, ale nie jest skłonny do poświęceń niezbędnych do tego, aby się rozwijać, to są oni w gorszej sytuacji niż inni zmotywowani biznesmeni. Kiedy firma zaczyna działalność po raz pierwszy, często nie ma dużej ilości pieniędzy. Właściciele są zobowiązani do poświęcenia czasu, pieniędzy i szczęścia, aby odnieść sukces. Jeśli nie możesz tego zrobić, jest mało prawdopodobne, że taki biznes będzie kwitł. Wielokrotnie właściciele myśleli, że poradzą sobie z trudnościami, ale gdy tylko nowość „bycia swoim własnym szefem” zanika, zamykają drzwi i firma upada.

Sfera klienta jest jednym z najważniejszych elementów Twojej firmy. Bez klientów nie masz sprzedaży, bez sprzedaży nie masz pieniędzy i bez pieniędzy nie masz biznesu. Wiele czynników wpływa na generowanie dobrej bazy klientów. Na początku musisz mieć opłacalną strategię marketingową, która będzie skierowana do Twoich docelowych nabywców. Można to osiągnąć poprzez rozwinięcie profilu psychologicznego klienta, a następnie reklamę w miejscach, które często odwiedzają. Ponieważ pozyskanie nowego klienta jest droższe niż utrzymanie go, musisz upewnić się, że jest on zadowolony z Twojej firmy i produktu. Bądź w kontakcie z nimi, wysyłając im list uzupełniający z ankietą.

Sfera operacyjna jest tylko jedną chwilą od sfery klienta. W operacjach musisz mieć odpowiednią metodę zmniejszania kosztów, trzymania się papierkowej roboty i utrzymywania poprawy  w działalności. Operacje mogą również obejmować formalności podatkowe, księgowanie, planowanie pracowników, korzyści lub dowolne funkcje nieprodukujące.

Jeśli wszystkie te trzy elementy są dobrze przemyślane i odpowiednio zaprojektowane, zwiększysz swoje szanse na przeżycie. Niezrozumienie integralnych danych firmy i jej powodzenia może oznaczać niepowodzenie na dłuższą metę. Jeśli masz problemy ze złożeniem wszystkich elementów, rozważ mały konsultant biznesowy.