Nic się nie dzieje w biznesie, dopóki nie zostanie dokonana sprzedaż. Marketing to po prostu pozyskiwanie nowych klientów i ich utrzymywanie. Jeśli nie robisz czegoś codziennego na rynku i promujesz swój biznes, ocierasz się o konkurencję. Oto dziesięć łatwych do wdrożenia wskazówek, które pozwolą skutecznie promować i rozwijać firmę:

1. Współpracuj z dużymi właścicielami listów adresów e-mail i proponuj wzajemne promowanie każdego z nich. Właściciel listy zarejestruje Twoje wydarzenie, produkt lub usługę w swojej bazie danych e-mail, a Ty zaoferujesz to samo do swojej listy.

2. Stwórz swój własny blog, który jest czasopismem internetowym z często aktualizowanymi postami, aby bawić i ekscytować obecnych i potencjalnych klientów. Jest bardziej osobisty i natychmiastowy niż strona internetowa i utrzymuje ludzi zaangażowanych i mam nadzieję, że wrócą po więcej. Możesz nawet utworzyć go za darmo na http://www.blogger.com.

3. Jeśli chcesz szybko przyspieszyć działanie programu word-of-mouth, zrób coś poza normalnymi oczekiwaniami branży. Na przykład Pan Lube oferuje szybką i niedrogą usługę poprawy nastroju klientów bezpośrednio na miejscu, bez konieczności wychodzenia z samochodu, oferując kawę, cappuccino i świeżą gazetę.

4. Zawsze pytaj zadowolonych klientów o rekomendacje i referencje i umieść je na swojej stronie internetowej oraz innych materiałach marketingowych. Są warte swojej wagi w złocie. Postaraj się zdobyć kilka rozpoznawalnych nazw w swojej społeczności, aby uzyskać dodatkowy koszt.

5. Umieść promocję specjalną lub produkt na każdej fakturze i wyciągu, który wysyłasz. Podobnie, możesz również wynegocjować umowę z inną firmą, aby reklamować swój produkt lub usługę na wszystkich swoich fakturach za procent przychodów z złożonych zamówień.

6. Spraw, by Twoje wizytówki wyróżniały się i były naturalnymi posiadaczami. Zaoferuj ważne informacje z tyłu, takie jak numery telefonów alarmowych, mapę lub specjalne daty do zapamiętania. Miej slogan, który oferuje potencjalnym klientom potężne oświadczenie o korzyściach.

7. Zaoferuj specjalne pakiety premiowe wraz z produktem lub ofertą usług. Zdobądź sponsorów korporacyjnych, którzy rozdadzą produkty w ramach pakietu bonusowego w zamian za darmową ekspozycję.

8. Dostosuj swój biznes do sprawy lub organizacji charytatywnej. Oddaj swoją społeczność. Klienci doceniają prowadzenie interesów z firmami, które poprawiają swoje społeczności i środowisko oraz są dobrymi obywatelami korporacyjnymi.

9. Znajdź kąt, który sprawi, że twoja praca stanie się kontrowersyjna. Zakaz w „The Adventures of Huckleberry Finn” Marka Twaina, uznany za „tandetny i okrutny”, był błogosławieństwem w przebraniu, a Twain nakręcił plakat reklamujący zakaz, który znacznie zwiększył sprzedaż.

10. Publikuj często na forach internetowych związanych z Twoją firmą lub doświadczeniem. Dołącz swój podpis i udziel porad oraz cennych rad. Ostatecznie zaczniesz zyskiwać uznanie szeptane jako lider w swojej dziedzinie. Zamieszczanie wiadomości z informacjami o firmie pomaga również w zwiększaniu rankingów wyszukiwarek i zwiększaniu ruchu w Twojej witrynie.